Квітень 2017
1Сб2Нд3Пн4Вт5Ср6Чт7Пт8Сб9Нд10Пн11Вт12Ср13Чт14Пт15Сб16Нд17Пн18Вт19Ср20Чт21Пт22Сб23Нд24Пн25Вт26Ср27Чт28Пт29Сб30Нд

Історія Запорізького авіаційного коледжу ім. О.Г. Івченка

Історія Запорізького авіаційного коледжа академіка Олександра Георгійовича Івченка постійно переплітається з історією заводу.   На початку 20 століття виникла необхідність в ремонті авіаційних двигунів.   Налагоджувати ремонт та виробництво почало  Петербурзьке акціонерне товариство    " Дюфлон , Константинович і К. – скорочено " Дека в нашому рідному місті.

 Йшов час , і для виробництва авіаційних двигунів необхідні були добре підготовлені кадри.    Саме це й спонукало ідею створення навчального закладу.

1929 р. 24 грудня – практичним втіленням історичних рішень партії було створення   автомторобудівного технікуму імені К.Є.Ворошилова в місті Запоріжжі.

Заняття проходили в приміщенні запорізького машинобудівного інституту, де було відведено профкомом дві аудиторії.

28 травня технікум був переданий із системи Наркомпрому УРСР у  ведення Всесоюзного авіаційне об’єднання (ВАО). Включення технікуму в систему ВАО призвело до зміни його назви – Запорізький авіаційний технікум.

1932 р. Літо –  технікум був нагороджений Почесною грамотою за результатами туру Всесоюзного соціалістичного змагання та Червоним Прапором на честь штурму Дніпрогесу.

За 1934-1937 роки – технікуму присуджено Червоний прапор міського комітету комсомолу, як кращого навчального закладу.

За ці роки відбулося 12 випусків, диплом технікуму вже отримали майже 500 спеціалістів

Технікум не просто був створений для підготовки  спеціалістів потрібних заводу. Він практично прожив одне життя з заводом. Та й сьогодні на заводі працюють наші випускники.

1941 рік – Велика Вітчизняна війна порушила мирне життя і запорізьких авіамоторбудівників. Вона змусила вдягнути шинелі багатьох працівників заводу, студентів та викладачів технікуму.

 Серпень – завод отримав наказ Наркому авіаційної промисловості про евакуацію заводу на схід в м. Омськ. Евакуація була проведена всього за 47 діб. Разом з заводом до Омська бувло евакуйовано і Запорізький авіаційний технікум. Саме там з 1941 по 1944 роки вдалося підготувати і випустити більш 200 спец-в.

Багато студентів технікуму зі зброєю в руках вставали в ряди захисників Вітчизни, як так і не повернулися з фронту.

З 1947 року технікум повернувся до рідного міста. Було всього 3 групи, навчалися в основному фронтовики, і ті, хто повернувся з сибірського міста.

Багато енергії в спробі відродження навчального закладу віддав його директор Петро Іванович Олейніков

 Працювати довелося в складних умовах,  не було власного приміщення. Заняття проходили в аудиторіях колишнього ремісничого училища №20. Та незабаром завод виділив для технікуму будівлю по вул. Хімічній.

Перший повоєнний випуск відбувся у 1950р.

У 1968 році – Запорізькому авіаційному технікуму Постановою Ради Міністрів УРСР від 28 жовтня присвоєно ім`я академіка Олександра Георгійовича Івченка видатного конструктора і вченого України, творця авіаційних двигунів, широко відомих в світі, як двигунів сімейства «АІ» засновника і першого керівника Запоріз. машинобудівельного конструкторського бюро «Прогрес»,  Генерального конструктора, героя соціалістичної праці, лауреата державної премії СРСР. (фото)

У 1998 на будівлі коледжу відкрита меморіальна дошка на честь його 95-річчя. Багато хто з сьогоднішніх випускників хотів би бути схожим на нього.

1969 р.-  з активного керівництва директора технікуму Івана Григоровича Тиріна було збудовано нову будівлю технікуму за адресою – вулиця Іванова, 97. Два корпуси навчальний і навчально-виробничий, які мали крім аудиторій, актовий зал на 400 місць, спортзал, бібліотеку, тир, їдальню, у виробничому – слюсарна і механічна майстерні.

У 1975 році – директором технікуму був призначений Рибальченко Ігор Іванович, який працював в техн. З 1955 і у минулому році відсвяткував свій 55-річний ювілей роботи у коледжі.

31 липня 1980 року «За успіхи у підготовці висококваліфікованих спеціалістів для народного господарства» Запорізький авіаційний ний технікум імені Олександра Георгійовича Івченка нагороджено Почесною грамотою Президії Верховної Ради Президії Української РСР 

У 1987р. – колектив технікуму очолив кандидат технічних наук Ксензов Олександр Сергійович.

У 1991 році технікуму Наказом Міністерства авіаційної промисловості СРСР №440 від 27 лютого присвоєно статус коледжу, який експериментально готував молодших спеціалістів з підвищеним рівнем фундаментальної підготовки. Через десятиріччя ця форма навчання почала називатися – бакалавратом.

1998 р.-   згідно наказу Міністерства освіти України на базі Запорізького авіаційного коледжу створено учбово-науково-виробничий комплекс, у який увійшли:

 -Дніпропетровський національний університет,

- Запорізький державний технічний університети,

- запорізький технічний ліцей „Вибір”,

- школа-ліцей № 34

- загальноосвітня спеціалізована школа № 18,

 Та в якості базових підприємств для підготовки спеціалістів двигунобудівної галузі :

-        ВАТ „Мотор-Січ”,

-        ЗМКБ „Прогрес”,

-        КБ „Південне”,

-        ВАТ „Авто-ЗАЗ”

-        ЗО „Іскра”.

 

Нове століття коледж відзначив відкриття нової спеціальності «Економіка підприємства» а згодом відкрито ще діві спеціальності: «Організація виробництва» та «Обслуговування комп’ютерних та інтелектуальних систем і мереж» та зовсім новою спеціальністю – «Обслуговування програмних систем і комплексів». (2012 р)

2014 рік – директором коледжу обрано Дудникова Олександра Сергійовича.

Сьогодні майбутніх спеціалістів готують майже 100 викладачів високого рівня. Серед них кандидат технічних наук, викладачі вищої категорії , викладачі-методисти.


^